Przepis:

Pamiętaj, korzystając z drożdży świeżych, należy przygotować z nich zaczyn.

Zobacz jak przygotować zaczyn »

przygotowywanie składników
przygotowywanie składników
1. Do miseczki wsypujemy bezglutenowe płatki owsiane lub płatki ryżowe, dodajemy nasiona siemienia lnianego oraz babki płesznik (jeśli używamy). Składniki mieszamy i zalewamy 200 ml wrzącej wody. Odstawiamy na kilka minut.
wyrabianie
wyrabianie
2. W drugiej misce umieszczamy mieszankę mąki bezglutenowej (u mnie mąka kukurydziana, z ciecierzycy, ziemniaczana i orzechowa). Dodajemy pestki słonecznika oraz pestki dyni, sól, cukier i suszone drożdże. Do suchych składników dodajemy mieszankę nasion siemienia lnianego oraz płatków. Masa powinna przypominać w konsystencji bardzo gęsty kisiel. Zaczynamy wlewać 250 ml letniej wody (razem z oliwą) i wyrabiać ciasto. Ciasto wyrabiamy krótko, ręcznie lub mikserem, jedynie do połączenia składników.
wyrastanie
wyrastanie
3. Formę keksówkę o wymiarach 10x22 cm smarujemy oliwą i obsypujemy mąką bezglutenową lub wykładamy pergaminem. W przypadku formy silikonowej nie jest to konieczne. Dłonie zwilżamy wodą i przekładamy ciasto do formy, wyrównując wierzch ręką. Formę przykrywamy czystą ściereczką i zostawiamy w ciepłym miejscu na 45-60 minut. Po tym czasie ciasto będzie lekko wyrośnięte. Nie należy się tym przejmować, bo nie urośnie ono za bardzo.
pieczenie
pieczenie
4. Rozgrzewamy piekarnik do 200 stopni. Chleb pieczemy w formie 10 minut, zmniejszamy następnie temperaturę do 190 i pieczemy jeszcze 25-30 minut. W upieczony chleb wbijamy wykałaczkę, jeśli będzie sucha, chleb jest gotowy. Przed krojeniem studzimy go na kuchennej kratce.
Smakowita
Ocena czytelników: 4.92 z 12 ocen
Czas całkowity: 1 godz 50 min
Czas wyrastania: 1 godz 10 min
Czas wypieku: 40 min