O płaskich chlebkach w kuchni azjatyckiej (zwanych plackami) pisałyśmy już kilka razy. Są świetnym dodatkiem do pikantnych dań obiadowych np. sosów typu curry. Można też je śmiało potraktować jak tortillę, czy w przypadku pity rozciąć na pół i wypełnić farszem. Chlebki Roti, Naan i Pita wiele łączy, ale różnią się one sposobem wykonania.

Chlebki Naan są robione między innymi z mąki, drożdży i jogurtu naturalnego.

Chlebki Pita pięknie pęcznieją dzięki drożdżom, mące i wodzie. Można je przeciąć na pół i kieszonkę napełnić ulubionym nadzieniem.

Natomiast Chlebki Roti, które dzisiaj prezentuję nie wymagają użycia jogurtu i drożdży. Wystarczy do tego mąka pełnoziarnista (chociaż zwykła pszenna też się nada), woda i sól. Robi się je w ekspresowym tempie i są świetnym dodatkiem do wielu potraw. Przepis można urozmaicić aromatycznymi przyprawami w postaci czarnuszki, kuminu, czy ziaren kolendry. Gorąco polecam :)

   
Chlebki Roti
Czas przygotowania: 
Czas pieczenia: 
Calkowity czas: 
Porcje: 4
 
Składniki
  • 125 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 70 ml wody
  • szczypta soli
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 łyżki masła klarowanego ghee (lub zwykłego)
  • 2 łyżki mąki pszennej chlebowej
Instrukcja
  1. Mąkę mieszamy z solą.
  2. Stopniowo wlewamy do mąki zimną wodę i wyrabiamy ręką ciasto.
  3. Po 2 minutach wlewamy łyżkę oliwy i smarujemy resztą oliwy dłonie.
  4. Dalej wyrabiamy ciasto, jeszcze przez 2 minuty.
  5. Dzielimy je na 4 części i formujemy kulki.
  6. Każdą kulkę rozpłaszczamy, obtaczamy w mące pszennej i wałkujemy na cienki placek.
  7. Na patelni rozpuszczamy masło klarowane (ghee) lub zwykłe masło.
  8. Smażymy chlebki po 2 minuty z każdej strony.
  9. Podajemy np. z sosem curry.
podpis Tosi
Ocena czytelników: 5 z 1 ocen